Intercanvi Stuttgart

El primer intercanvi es va realitzar durant la primavera del 2023. Text de la notícia publicada:

Aquesta experiència ha estat una oportunitat única per a tots els participants, obrint les seves ments a noves cultures, millorar les seves habilitats lingüístiques en anglès pels participants catalans i del castellà pels alemanys. També ha contribuït a millorar l’autonomia personal així com les relacions interpersonals.
Els alumnes alemanys restaren a Solsona del 10 d’abril al 16 d’abril, mentre que els alumnes de l’Escola Arrels participants en l’intercanvi foren a Stuttgart del dia 25 d’abril al 2 de maig.

Estada dels estudiants alemanys a Solsona (del 10 al 16 d’abril):

El programa va començar el dimecres 10 d’abril amb una benvinguda a Solsona, on les famílies dels alumnes de l’Escola Arrels van acollir els seus convidats alemanys, que vingueren acompanyats per dues professores. Després d’una nit de convivència i coneixença, el dijous dia 11 van iniciar-se les activitats amb una visita guiada de Solsona per part de Solsona Experience. A través de recorreguts pel Quarto dels Gegants, el Lo Cal Boig i altres llocs emblemàtics, els alumnes van tenir la oportunitat d’immersar-se en la història i cultura local.
El divendres dia 12 al matí va estar marcat per l’esport i la diversió al pavelló, on els alumnes van participar en activitats com pàdel, tennis i rocòdrom. Després, van ser les famílies locals les que van assumir el paper d’amfitrions, i al cap de setmana organitzaren una varietat d’activitats que van des de relaxar-se a la platja de Sitges fins a explorar el Castell i les Mines de Cardona.

El dilluns dia 15, mentre els alumnes catalans seguien amb les seves classes habituals, els estudiants alemanys van tenir l’oportunitat de fer una excursió a Montserrat, immersos en la majestuositat de les muntanyes i el seu entorn natural. A la tarda, es va realitzar una agradable caminada a la Mare de la Font i al Castellvell, permetent als alumnes continuar la seva immersió en la cultura local.
La culminació d’aquesta experiència va arribar el dimarts 16 d’abril amb una interessant sortida a Barcelona, on els alumnes van tenir l’oportunitat de visitar el Parc Güell i explorar els encants de la ciutat. A la tarda, va ser el moment del comiat, amb els alumnes alemanys tornant al seu país amb les motxilles plenes de records i noves amistats.

Estada a Alemanya del estudiants de l’Escola Arrels (del 26 d’abril al 2 de maig):

Els alumnes catalans foren a Stuttgart, Alemanya, acompanyats per dos professors de l’Escola Arrels, els estudiants van tenir l’oportunitat de descobrir la riquesa cultural i educativa d’aquesta ciutat alemanya.
El divendres 26 d’abril va marcar l’inici d’aquesta aventura, amb una visita al Museu de la Cultura Alemanya a Waldenbuch, on els estudiants van poder explorar la història i la identitat cultural d’Alemanya a través de les seves interessants exposicions. Seguint amb la temàtica dolça, van gaudir de tallers de xocolata a la fàbrica de Rittersport, una experiència deliciosa i educativa que va deixar als alumnes amb un gust dolç a la boca.
Després d’un berenar a les afores de la fàbrica, van continuar el seu recorregut amb una visita a la imponent torre de televisió de Stuttgart, gaudint de les vistes panoràmiques de la ciutat. La tarda va estar dedicada a connectar amb els seus companys alemanys, amb qui van compartir una festa de trobada i benvinguda al col·legi, gaudint de menjars catalans i alemanys i fomentant l’enriquiment multicultural.

El cap de setmana va ser una oportunitat per realitzar activitats familiars amb les famílies d’acollida, permetent als alumnes integrar-se completament en la vida quotidiana i les tradicions locals.
El dilluns 29 d’abril, van continuar amb el seu programa educatiu, participant en classes d’anglès i castellà, així com una visita al zoològic amb jardí botànic de Wilhelma. Aquesta immersió en la natura i la biodiversitat va ser una experiència única per als alumnes, connectant amb la fauna i la flora del país amfitrió.
El dimarts 30 d’abril, van explorar més a fons la història d’Alemanya amb una visita guiada al museu “Casa de la Història”, abordant temes de democràcia i evolució històrica. La seva estada va culminar amb una visita al Museu Mercedes-Benz, on van poder aprendre sobre la rica tradició automobilística d’Alemanya.
El dimecres dia 1 de maig al ser festiu els alumnes romanen a casa amb les seves famílies d’acollida fent diferents activitats familiars. El dijous 2 de maig els alumnes van començar el seu viatge de retorn, portant amb ells no només les seves maletes, sinó també els records d’una grata experiència. Un autocar els va recollir a l’aeroport de Barcelona, portant-los de tornada a l’Escola Arrels amb el cor ple de noves experiències i coneixements.

Aquest intercanvi cultural ha estat una oportunitat d’enriquiment personal i acadèmic per als alumnes de l’Escola Arrels, reforçant els llaços entre cultures i preparant-los per a un món globalitzat i divers on els alumnes han creat ponts d’amistat que travessen fronteres.
A través d’aquest intercanvi, l’Escola Arrels es reafirma, una vegada més, en el seu compromís amb l’educació intercultural i la promoció de la comprensió global. Aquestes experiències no només enriqueixen les habilitats lingüístiques dels estudiants, sinó que també els ofereixen una perspectiva més àmplia del món i fomenten el respecte i la tolerància envers altres cultures.