Programa SI

L’escola participa en el Programa SI que promou la Fundació SHE.
Presidida pel Dr. Valentí Fuster, la Fundació SHE neix amb el repte de disminuir la malaltia cardiovascular, primera causa de mort al món. Les dades demostren que els factors de risc cardiovascular es presenten a una edat cada cop més primerenca i que els estils de vida poc saludables que s’adquireixen durant la infància, com ara el sedentarisme o una alimentació inadequada, es mantenen fins a la vida adulta.

Per això, la Fundació SHE (Science, Health and Education) ha desenvolupat el Programa SI!, un projecte de promoció de la salut que fomenta estils de vida saludables, incidint en el coneixement del cos i del cor, l’alimentació saludable, la pràctica d’activitat física i la gestió d’emocions.

Des de la l’escola i la Fundació SHE animem a les famílies a participar activament en el programa, realitzant les activitats. Així mateix, els animem també, a consultar els recursos que posem a la seva disposició:

• Activitats/Reptes en Família: els materials d’aula del Programa SI! incorporen activitats en família (caminades, esmorzars saludables, jocs sobre les emocions, manualitats, etc.). Aquestes activitats permeten que els aprenentatges iniciats en el centre continuïn a casa i es generalitzin a tots els àmbits de la vida dels infants.
  • Formació VIVE: un curs de salut cardiovascular en línia d’una hora de duració. En aquest curs podreu trobar consells senzills, podreu valorar l’estat general de la vostra salut i també podreu proposar-vos reptes per millorar-la.
  • Missatges clau per Infantil i Primària: pòsters en els que es poden veure els principals objectius de salut del Programa SI! per a cada etapa educativa, amb petits consells per millorar els hàbits de la família.
  • Desenvolupament socioemocional a l’educació infantil. Guia per a les famílies: un document en el qual trobareu propostes pràctiques per ajudar els teus fills a gestionar les seves emocions i mantenir unes relacions socials positives.

L’escola Arrels forma part del grup de treball constituït per establir el full de ruta i el disseny de la proposta de desenvolupament del Programa SI a les escoles de secundària. Els continguts són els que fan referència als quatre components del Programa SI:

• Coneixement del cos i del cor
  • Desenvolupament de l’activitat física
  • Adquisició d’hàbits d’alimentació saludables